19 april 2023: Themadag Examenwerk

In het programma van de Examenwerk themadag nemen professionals, uit het beroepsonderwijs en bedrijfsleven, je mee in het thema 'Van werken aan examens naar examens die werken'. De themadag vindt op 19 april 2023 plaats bij Savarin in Rijswijk.

Aanmelden voor de themadag is niet meer mogelijk.

Programma 

Dagvoorzitter van de themadag is Erik Koldewijn (ROC van Twente, voorzitter Examenwerk)

10.30 - 11.00 uurInloop en ontvangst
11.00 - 12.30 uurKeynote speakers Thomas de Wit en Paul Swinkels (Koning Willem I college) over anders verantwoorden diplomabesluit en Fred van Wijk (ICT Consultant Examenservices) over digitale mogelijkheden
12.30 - 13.15 uurLunch
13.30 - 16.00 uurPrikkelsessies (volgens de leerstijlen van Kolb), waarin we ervaringen delen, vragen stellen, inzicht verkrijgen, kennis delen en met elkaar in gesprek gaan over anders verantwoorden van het diplomabesluit
16.00 - 17.00 uurAfsluiting & borrel

Voor vragen en opmerkingen verwijzen wij u graag door naar [email protected].

Deze themadag word je kosteloos aangeboden door Examenwerk.

Keynote speakers Thomas de Wit en Paul Swinkels

Anders verantwoorden diplomabesluit: Praktijkcase koksopleiding KW1C, hoe pakken zij dit aan?
Tijdens deze sessie geven Thomas de Wit en Paul Swinkels jou een beeld hoe er op de Middelbare Horeca School van het Koning Willem 1 College een diplomabesluit wordt genomen bij de koksopleidingen. Dit doen zij op geheel eigen wijze. Geen Proeve van Bekwaamheid meer maar wat dan...? Nieuwsgierig? Welkom!

Keynote speaker Fred van Wijk

Digitale mogelijkheden: Anders verantwoorden diplomabesluit, is digitale ondersteuning een noodzaak?
Onderwijskundige vernieuwingen ontwerpen is één kant van het verhaal. Om dit vervolgens tot een succes te brengen moet de inrichting en het ‘laten werken’ van deze onderwijsvernieuwing hier naadloos op aansluiten. Het geheel laten functioneren als een goed geolied (digitaal) proces!
Fred is ICT consultant voor Examenservices en neemt jullie mee in het digitale verhaal.