Het waarom achter de nieuwe merkstrategie (deel 2)

Het waarom achter de nieuwe merkstrategie (deel 2)

In onze vorige nieuwsbrief hebben we je meegenomen in het ontstaan van onze nieuwe merkstrategie. We hebben je geïnformeerd over het ‘Waarom’ en we hebben je meegenomen in waar we vandaan komen; onze ‘roots’, onze identiteit en ons imago. In deze nieuwbrief leggen we je graag uit waar deze nieuwe merkstrategie toe leidt,  wat het betekent in ons dagelijks werk en wat het ons en onze deelnemers brengt.

Nieuwe Kernwaarden
De aanpassing van de merkstrategie heeft geleid tot nieuwe kernwaarden voor Examenwerk. Kernwaarden die we in ons dagelijks werk en in onze dienstverlening actief toepassen in onze houding, gedrag en in onze ‘tone of voice’.

Kernwaarden Toelichting
Adaptief Flexibel/wendbaar en sensitief naar onze opdrachtgevers.
Betrokken Zeer betrokken bij partners en stakeholders.
Ontzorgen scholen met onze dienstenverlening en kwaliteit van onze examens, vormen de voorwaarden voor het borgen van stabiliteit.
Aandacht Oog voor zaken die spelen en belangrijk zijn voor partners en stakeholders.
Samenwerking Alles wat we doen is mensenwerk; met, door en voor mensen.
Leidend / de norm Koploper én de norm voor examinering binnen de sectoren Horeca, Reizen & Recreatie, Brood & Banket en Facilitaire Dienstverlening.
Kwaliteit Leveren dé beste examens door onze expertise en kennis van zaken.

 

Wat betekent een nieuwe merkstrategie voor ons dagelijks werk?
Met de nieuwe merkstrategie wil Examenwerk een aantal verbeteringen realiseren. Transparantie, openheid en het toepassen van de nieuwe kernwaarden in ons dagelijks werk dragen daar actief aan bij. Vanuit die visie stellen we de workflow van onze examenprocessen actief beschikbaar via onze internet pagina’s zodat stakeholders hier meer inzicht in hebben. Immers, voordat een student met een examen aan de slag kan, is er al heel examineringsproces aan vooraf gegaan. En dat delen we graag. Daarnaast zoeken we ook zelf meer actief het contact met onze deelnemers. Zo versterken we onze zichtbaarheid én bevorderen we een actieve participatie vanuit de deelnemers.

Het borgen van de kwaliteit van onze examens, staat of valt met een goede inrichting en bewaking van examenprocessen. Maar hoe doe je dat ‘Goed borgen’ en ‘Hoe ziet dat proces er uit?’ Met onze workflow laten we zien hoe die processen lopen en sterker nog, ook stakeholders kunnen daar actief aan bijdragen. Mocht je hier belangstelling voor hebben, dan nodigen we je van harte uit om actief een bijdrage te leveren. Juist aan een actieve inbreng vanuit docenten en vakgenoten hechten wij veel waarde. Neem gerust eens een kijkje op onze vacaturepagina’s. Jouw positieve bijdrage kan daar wel eens het verschil maken.

Lees het hele verhaal hier.

Aankondiging van nieuwe website Werken met de Examenkluis
Veelgestelde vragen

"In samenwerking met de professionals van Examenwerk is het bestuur voortdurend op zoek naar verbetering van de examens. Daar wordt fors in geïnvesteerd, zowel op de inhoud als op het proces. Zonder aan kwaliteit in te boeten, willen we examinering voor het onderwijs zo eenvoudig mogelijk maken én hanteerbaar voor het bedrijfsleven. Examenwerk is een hygiënefactor: dat is gewoon goed, daar hoef je niet over na te denken."

Drs. Bertie Redeker
- Drs. Bertie Redeker
Paritair Manager, tevens bestuurslid en penningmeester Examenwerk
Stichting OCC